איך טיפוח ההופעה החיצונית יכול לעזור אפילו בפייסבוק?
מאות מחקרים אקדמיים פורסמו בעשורים האחרונים על הקשר בין הופעה חיצונית להצלחה חברתית, למציאת בני זוג, לקבלה לעבודה ועוד. מחקרים רבים הראו כי האינטרנט מסייע לתחזוקת מערכות יחסים קיימות, וליצירת מערכות יחסים חדשות, ביניהן גם קשרים רומנטיים.
Facebook הוא האתר החברתי בעל השימוש הנרחב ביותר, ובו רשומים כ-800 מיליון חברים. הפרופיל האישי בפייסבוק מכיל מידע ורמזים על המשתמש, שבאמצעותם מגבשים הצופים בו את הרושם הראשוני עליו. מבין רמזים אלה, המראה החיצוני הוא המשפיע ביותר על הנכונות ליצור מערכת יחסים עתידית.
מחקר של אוניברסיטת ניו יורק, שפורסם באוקטובר 2009, בדק עד כמה מראה חיצוני אטרקטיבי ומטופח של המשתמש, משפיע על הנכונות של אנשים אחרים להציע לו חברות באתר.
משתתפי המחקר היו 350 סטודנטים באוניברסיטה אמריקאית, מתוכם 57% היו גברים. הגיל הממוצע של המשתתפים היה 20.2. כל אחד מהם נחשף במהלך המחקר לפרופיל פייסבוק פיקטיבי באחת משש הקטגוריות הבאות:
•אשה בעלת תמונת פרופיל אטרקטיבית
•גבר בעל תמונת פרופיל אטרקטיבית
•אשה בעלת תמונת פרופיל לא אטרקטיבית
•גבר בעל תמונת פרופיל לא אטרקטיבית
•אשה ללא תמונת פרופיל
•גבר ללא תמונת פרופיל
לאחר מכן נתבקשו המשתתפים לענות על שאלון שמטרתו לקבוע עד כמה היה רוצה המשתתף להיות חבר בפייסבוק של האדם בפרופיל שהוצג בפניו.
הסולמות בשאלון זה נעו בין 1 ל-7 כאשר ציון 1 מעיד על רצון מועט בחברות, וציון 7 מעיד על רצון רב בחברות.
התוצאות:
הנכונות של גברים להציע חברות לנשים אטרקטיביות ומטופחות היתה גבוהה ב-72% מאשר הנכונות שלהם כלפי נשים אטרקטיביות פחות.
הנכונות של נשים להציע חברות לגברים אטרקטיביים ומטופחים היתה גבוהה ב-40% מאשר הנכונות שלהן כלפי גברים אטרקטיביים פחות.
רונית רפאל ב MAKO